Friday 11 July 2014

Pengorbanan seorang ibu

Assalamualaikum . 

Bercakap pasal pengorbanan, banyak jenis pengorbanan yang kita boleh buat. Pengorbanan jugak satu lumrah kehidupan seorang insan yang begelar manusia.

Alkisahnya, hari ni aku mendengar luahan hati seorang ibu yang merindui anak-anaknya.

Waktu tu aku dan Kak Ani sibuk bekerja menyusun dan meletakkan harga stok-stok barang yang baru sampai .Maka, bermulalah perbualan anatara kami . (macam karangan dialog sangatttttt)

Kak Ani  : Ngantuk bangat, Enggak bisa tidor semalam
Aku       : ngapain ?   Kenapa kak ?
Kak Ani  : Enggak taw dehh,  tiba-tiba teringat sama anak-anak. Aku mimpi                    mereka, langsung enggak boleh tidur..
                Duduk aja atas katil, nangisssss
                Bila teringat sama suami , lagi sedih aku... (sambil mata                              bergenang-genang)
Aku        : Kak.....(boss lalu, perbualan terhenti)

Sampai situ jelah boraknye pun. haha.

Aku kesian jugak kat dia sebenarnya. Kontrak dia dua tahun kerja kat kedai tu kot. Sepanjang waktu tu, tak boleh pun balik Indon. She have 3 childrens and  a 10 month baby lagi pulak tu, . Huaaaa, sedihhhhh. Ok aku pulak yang over. Lagi-lagi dah nak dekat nak raya ni. Katanya, dia dah kirim duit untuk anak -anak buat raya. 
Itu ajelah yang dia boleh bagi. Tapi apalah ertinya kalau raya ibu bapa tiada di sisi. 

Aku pernah rasa perasaan tu time darjah 5 ke empat entah. Ibu , ayah janji nak balik kampung raya pertama. Last-last tunggu punya tunggu raya ke 3 baru sampai dekat kampung. Sedihhh okehhhh. 

Tapi aku tahu perasaan ini taklah sama dengan mereka yang sudah kehilangan ibu bapa buat selamanya. 

Ya Allah,kau panjangkanlah umur kedua ibu bapaku.AMIN.





#PRAY FOR GAZA 









No comments :