Sunday 18 August 2013

SISPA dan SUNBLOCK tak dapat dipisahkan.



Starting today until next week i'll be out for training,  training yang bakal menggelapkan kulit. sob sob. , I was selected to take part in PERTANDINGAN KAWAD  
bersempena dengan MAJLIS PERHIMPUNAN SISPA PERINGKAT KEBANGSAAN 2013 bertempat di UTHM . 

And yang paling mencuakkan  , we only have five days before the competition day. Keyakinan nak menang pun separuh- separuh je ni. 
Tak pernah lagi aku masuk bertanding kawad, praktis dalam seminggu je. At least , sebulan pun oklah kan. 

Tapi tu tak penting.. yang  penting SEMANGAT, berusaha selagi masa masih ada, kan . 

Back to the topic , the most important thing to bring setiap kali aktiviti SISPA...

of course la SUNBLOCK..

ehem, ni ada satu cerita. 

DULU

Sambil tnggu trak JPAM aku dgn khusyuk sapu sunblock kat tangan . tetibe koperal lalu smbil cakap " tak payahla nk pkai sunblock , sunblock ni bla bla ( smbil cerita psal sunblok)

Apa lagi, aku pun dengan lajunyer msukkan blik sunblock dlm beg, tak smpt pun nk pkai kat muka =,=.

Nak dijadikn cerita , lpastu aktiviti bljar brenang kat pantai, kena plak terapung dkat atas air . time tu dahla tengahari. ok, sila bayangkan kau kena terapung tengah2 laut bwh terik mentari..pastu kena berenang blik pulak pergi pntai..

ahaaaa disbbkn tu  

bermulalah episod kegelapan, kebelangan muka aku.

penyesalan melanda , hari2 meratap muka kat cermin. ...

Tetttt, the end..saja nak cerita.

SEKARANG

aku dah beli sunblock baru which is SUNPLAY SPF 130..ahaaa, semaksima mungkin  SPF dia aku beli.takut hitam punya pasal (putih sangat ke mslhnyer ?)

before ni guna produk BANANA BOAT yang SPF 110..tapi tekstur dia berminyak sangat. lepastu bila dah berpeluh-peluh , rasa mcm melekit-melekit je muka...eeeww !



So, dalam post ni aku hanya ada 2 harapan ...

FIRST, aku harap team kawad kitorang menang ..kalau tak no 2, no 1 pun jadilah..hew hew .AMINNNN ! (ambuih, over betul tahap konfiden aku, training pun tak lagi -,- )

tak lupa jgk team penyelamat, team mlwn kbakaran, n team pertlngn cemas. :D

SECOND, semistinya aku harap muka aku taklah sunburn sangat. haha

bukan apa...risau bila balik nanti, semua orang tak kenal aku...sedih okehhh.



dress up , head to toe for foot drill. wish me luk guys ! 

till next post , i'll story bout this event. 




2 comments :

Unknown said...

Goodluck. Tu lah, kalau berjemur je kerjanya, memang berbelanglah muka

adibahfaizah said...

thanks , dear ! we got first place :D