Friday 11 January 2013

First Semester ? NO MORE XD

Assalamualaikum :D


11 JANUARI- Gigi

Mengumumkan pada 11 Januari. tepat pukul 11.00 a.m.-jeng jeng jeng..*DRUM ROLL PLEASE* No more last payperrrr, but THE END OF SEMESTER  ! So, le me n semua coursemates Industrial Chemistry dah pun tamat semester 1 tadi .Gulp ! kejap je dah satu semester, kan.

 Semua orang tahu betapa heavennya kalau dah habis final exam. So, aku tanak cerita betapa lega nya aku rasa sekarang ni. Maka, takpayah nak cerita sangat sebab aku pun malas nak cerita sebab nanti terover excited.hew hew.

Hari ni aku tanak buat post merapu-rapu , feeling2, tacing2. ish, benci akk, nyahh !. ceh. aku jugak yang post semua benda tu T_T, tapi hari ni nak review  semua paper yang dah aku amik for the first semester. ok. gedik gila, kan nak review2 bagai. ah , lantakk. so, lets start!

#1 ARABIC LANGUAGE (READING n WRITING)
Sangat cuak untuk paper arab ni. Dahla arab, first day pulak tu. Siap kena buat karangan bagai. dan aku tak paham tajuk karangan yang dia suruh buat. lantas aku merapu-rapu , sesedap rasa.tapi  satu je aku harap, Ustazah, tolong la tutup sbelah mata , kalau aku tersalah nahu. hihihi.

#2 ENGLISH
Ni Fevret paper.*kononnnya. . Tapi bila dah hadap paper tu. "puaka" ya amat. Awat tinggi naaa  level english paper ni! Sekali baca, lain maksud, baca lagi sekali, lain pulak maksud aku faham. Senang kata, this paper sangat TRICKY. 

#3 TITAS
Subjek yang aku harap dapat score. Sebab result mid-sem aku gila tinggi. ye, nampak berlagak di situ. HAHA. sebabnya test online, maka boleh bukak bku. wink2. Malam bfore exam , kitorang satu bilik target soalan Tamadun India akan ada paling banyak. Sampaikan  siap  tengok cerita hindustan lagi malam tuh.Last2, tersasar habis dari sasaran. Gila banyk pasal tamadun cina T_T.maka, aku jawab dengan redha mengharapkan jawapan aku betul.

#4 ALJABAR
Anda tahu apa itu aljabar ? haha. senang cite, orang kampung aku panggil ALGEBRA. Hmm, paper kali ni format baru sikit. Tapi, aku rasa lagi senang format baru dari format lama. Certain kawan aku, cam buat rileks je dengan kertas ni.Untuk paper ni, ada jugak yang aku tak tahu kira. Tapi yang penting, aku dah buat sehabis baik. Yang geramnya, part matrices..puaslah aku kira2 guna manual. last2, check gne calc...jwapan aku slah . smpi da nk kutip krtas, aku still tk nmpak part mna yang slack. me is so sad T_T."

#5 PRINCIPLE OF CHEMISTRY 
Satu-satunya subjek yang ada kena mengena dengan course aku. Baru je habis paper ni tadi. Apa yang aku boleh kata, soalan paper ni UNEXPECTED !. Serious macam dalam mimpi.Aku rasa jalan kira dia pendek je, tapi kenapa markah dia tran tang tang banyak gila. maka, aku pun explain la sikit-sikit. Dari 13 bab yang aku baca banyak2 tuh,adela dlam 4, 5 bab je masuk .grrrrr ! dan semua soaln tu sir dah tekankan masa last lectur. so, kesimpulannya dengar lecturer ckap apa.tapi masalahnya aku lupa nk focus dkat entalphy. 

Ada, 2 subjek lagi - (English n arab) tapi oral. so, no final exam. 

Overall,exam kali ni semuanya ok. tiada drama lmbat bngun pergi exam or slip exam hilang tetiba ke ape ke. .yeah, Congratulation , adibah. hihi. sebab aku memang suka gelabah-gelabah ayam, time2 musim exam ni.So, Nak menyesal pun tiada gunanya.Hanya mampu terus yakin dengan apa yang aku dah buat .Paling penting, aku dah buat yang terbaik.  what's we need to do is just KEEP ON  PRAYING :D.Allah always listen. 




 P/s : Good LUCK YANA !. satu paper je lagi . :P hehe


8 comments :

xxxxh said...

untunglahhh kamu budak-budak baru usim. serius subject sangat sikit dah kredit hour tak banyak -.-

shafiqah adilla said...

'paling suka' titas la..tamadun cina.huhu.rse nak menangis je.time jawab..

YaNaza said...

haha.. yela dibah. aku dah merdeka dah!!!! XD

adibahfaizah said...

Eh yeke kak zati ? ni pun dah mcm bnyak je ==" hihi

adibahfaizah said...

taw takpe. rse nak menangis sbb tak smpai hati nak jawab. kuikui

adibahfaizah said...

untunglah merdeka :P yang pnting aku mrdeka dulu. hewhew

YaNaza said...

sehari je pun beza ==". does it count?

xxxxh said...

haha akak dulu paper arab ngan bi dua2 ada final tau. haha. and every sem 20 kredit hours.

penatt hahaha :D