Tuesday 14 August 2012

Marah Tanda sayang, Benci tanda rindu :)


Assalamualaikum :D

Entah apa angin yang datang tiba-tiba teringat quotes ni "MARAH SEBAB SAYANG, RINDU SEBAB BENCI ". Dah nak raya pun, mood aku ke sana ke mari. Kejap OK, kejap tak.. Nyampah =="

"CEMBURU TANDA SAYANG " takde mengena dekat sini. Harap maaf. Quotes yang tu lain kali cerita. Nanti nak cerita panjang pulak. eh!

dah, dah back to the topic...
Kata-kata ni buat aku terfikir dan tersedar yang kadang-kadang ego aku terlebih tinggi. Tinggi yang tak mengena tempat pulak tu. Bila ada yang marah atau tegur aku, aku cepat terasa hati. Terus menjauhkan diri , membawa hati yang lara...cewahhh ! 
Tapi aku tak sedar yang sebenarnya aku silap ! Kalau touching kejap tu..beselah kan. perempuan T_T 
Sepatutnya, SETIAP TEGURAN MESTI DITERIMA DENGAN HATI TERBUKA DAN BERLAPANG DADA :D

Selalunyer, kalau orang marah. .kita mesti berfikiran negatif. *aku je lah kot. ==". Terus melenting buat konklusi. Tapi cuba fikir sejenak, kenapa kita kena marah ? Mungkin salah kita, dan mungkin jugak bukan. Setiap teguran tu, ada sebabnya, ada hikmahnya. Yang penting keep POSITIVE. 


Marah seseorang itu tanda mereka ingin kita berubah supaya tidak melakukan kesilapan yang sama. Jangan pulak membenci mereka kerana selagi mana kita benci , selagi tu lah akan bermain2 dalam fikiran, kan. 


Seteruk mana kita kena marah. Always remember that everyone have their own reason on doing so .Kerana "MARAH TANDA SAYANG, BENCI TANDA RINDU "

Someone baru jer tegur aku sikit, and i already give up on that thing. Mana semangatmu, Adibah Faizah ?

hmmmmmm. . .
Kalau sayang tak perlu marah-marah, 
kalau rindu tak perlu  benci-benci. 
LUAHKAN, eh ! HIHIHI,,maaf zahir batin semua :D




19 comments :

YaNaza said...

bese la tu ;D..jgn marah2 nnti cepat tue ;P

eyjalukman said...

hehe klu marah nk mendidik tkpa,ni marah tak brtempat ni yg parah . huhu tp eyja pun lebih kurg mcm adibah , cpt sngt terasa klu org marah.da lma bru pk positif. haha

miss chillax said...

dah nak dekat raya camni la mood kite akan ke sana ke sini. mcm mood i yg jatuh cinta sama itu simsimi. HAHA

atiqadalbadalsa said...

pms ke kak? jgn benci,tak baik

Puteri Nurul Ain(Putt) said...

sabar yeee sabar. tak baik benci.menci takpee. hahah!

laureweng said...

marah tanda syg..bnci tanda rindu..
terigt drama syurga mu ramadhan tv3

CikTeddyCorner said...

ouh marah tanda sayang..dah tu cepat la marah kite.cepat! =D

putryteya said...

eh , nape ni dibaa ~ ? hehhe . kena marah la tuu . haa , kan dah ada orang sayang

kdg2 teya pun cepat melenting kalo kena tegur . huu, positif2

aNiss :):) said...

why why why dear?? be strong yaa :DD jangan terasa lagi ehh :)

p/s : sama laa kita cepat melenting :')

adibahfaizah said...

@LiYana HAHA. bukan aku yg marh. orang yg mrh aku. sob sob

adibahfaizah said...

@eyjalukman Give me five ! samelah kita. hihi

adibahfaizah said...

@miss chillax Simsimi ? haha. ye lah ni..

adibahfaizah said...

@nur iqa erkk. lebih krng kot. hihi

adibahfaizah said...

@Puteri Nurul Ain eh menci lain ea? menci cmne? ajar, ajar. hehe

adibahfaizah said...

@Cik Laure Weng aah. memang dengr dri dram tu lah . :D suke cite tuh.

adibahfaizah said...

@O CIKTEDDY eh, eh. nk rye tak bek mrh2. syng terus je. hewhew

adibahfaizah said...

@putryteya Aah. ada orng mrh kite. sob sob. tu lah orng mrh sbb syng. tkpelaa.

adibahfaizah said...

@aNiss :):) hehe. tacing je lebih ni.

Amalina Ahmad said...

Hihihi. Same here ! Kita ni jenis pantang ditegur sikit , hah mula lah nak touching level 6297801. Wahaha :D